ruudenmanon.reismee.nl

Dag 3 en 4: Bangkok 28 en 29 juli

Dag 3: Bangkok 28 juli

Gisterenochtend hebben we even rustig aan gedaan en lekker uitgeslapen. We hadden allebei last van een jetlag, maar voelen ons nu al een stuk beter. We hebben bij het hotel ontbeten en zijn vervolgens op pad gegaan. We zijn begonnen met het bezoeken van een aantal marktjes nadat we de halte van de boot hebben gemist. Zo kom je nog eens ergens... Vervolgens zijn we naar Chinatown gegaan (Ruud's favorite..). Dit is een grote wijk met allemaal kleine straatjes met winkeltjes, kraampjes en mensen. Hierna zijn we naar Lumphini park gegaan waar we rustig hebben rondegelopen en wat hebben gedronken totdat we een babykrokodil langs het water zagen liggen (zie foto).

's Avonds zijn we naar de Lebua State Tower gegaan. Hierop bevindt zich een bar bekend van the Hangover 2. Hiervanaf had je een mooi uitzicht over Bangkok. Op de weg terug wilden we eerst een biertje gaan drinken, maar al snel boden ze ons verschillende pingpongshows aan in Phatpong (de rosse buurt). Aan het einde van de avond, toen we naar huis liepen, werden we nog even verrast door een flinke onweersbui. Verzopen als een kat kwamen we aan bij het hotel. Eerder die middag hadden we gezien dat we excursies konden boeken naar een floating market, Kanchanaburi en een tijger tempel. Dit hebben we dan ook meteen voor de volgende dag geboekt (om half 10 's avonds).

Dag 4: Bangkok 29 juli

Vanochtend moesten we vroeg op, half 6.. Omdat we in het hotel nog geen hotel konden krijgen, moesten we ons naar Seven11 (24uurs winkel) haasten om wat eten te scoren. We werden om half 7 opgehaald door een busje vol met Aziaten, maar al snel werden we zeker 3x gewisseld van bus en dit alleen al op de heenweg.

Eenmaal aangekomen bij de floating market hebben we 1,5 uur vrije tijd gehad. We hebben hier een halfuur op een peddelboot over de markt gevaren waar we verschillende keren de kans kregen om iets te kopen. De missie was: zoveel mogelijk batties achter laten. Na dit halfuur hebben we nog over de markt gelopen en kwamen verschillende reuzachtige slangen tegen... Hierna zijn we met een longtailboot over de kanalen gevaren om te zien hoe de Thai in dit gebied woont.

Vervolgens gingen we in WEER een andere bus naar WEER een andere plek gereden. Onderweg zijn we nog even gestopt voor een Thaise lunch, zelfs Manon heeft hier haar bordje leeg gegeten.

Weer een andere bus..

Nu gingen we naar Kanchanaburi (River Kwai). Hier hebben we over de beroemde brug gelopen en verschillende foto's gemaakt.

Uiteindelijk zijn we nog naar de tijger tempel geweest. In een canyon zaten verschillende tijgers waar je mee op de foto kon. Dit was een speciale ervaring om zo kort bij een tijger te komen.

Het enige nadeel van deze reis was de terugreis van 3 uur met 13 man in 1 krap busje.
Om ons eens lekker te laten gaan en onszelf eens flink te verwennen zijn we net uitgebreid met ons 2tjes gaan uiteten voor 5,22 euro!

Veel groetjes uit Thailand,

Manon en Ruud

P.S. mocht je een keer met een lege tank staan, hier kun je hem vullen voor ongeveer 13 euro!

Liza en Rik

Goedenavond samen!

Leuke verhalen om te lezen en al mooie foto's gemaakt. Toekomstig huisdier al uitgekozen?

Misschien is het handig om even het adres door te geven van het desbetreffende tankstation. Ga komende week naar Den Haag op vakantie (verschil moet zijn he), moet nog even mijn tank volgooien????.

Have fun and can't wait for your next story/pictures!!

Liza en Rik

Conny

Leuk verhaal om te lezen. Jullie genieten met volle teugen. Ik ben steeds weer benieuwd naar jullie volgende verhalen.
Op 1 dag slangen, tijgers en krokodil gezien. Nou dat belooft nog wat voor de komende dagen/weken. Jullie hebben een aantal "trouwe volgers" dus vooral blijven schrijven en foto's maken.

Tot gauw, mam xxx

Jean

Eerste keer dat ik de kans krijg om jullie verhalen te lezen, schitterend om te horen dat jullie een mooie trip aan het maken zijn. Ook hebben jullie al fantastische foto's "gepost".
De benzine prijs spreekt me wel aan.
Ruud, beste kerel, jammer van die 5 euro. ?

Oma en Opa Dieteren.

Weer mooie verhalen en foto' s als wij dat zo lezen en de beelden bekijken hebben jullie het goed voormekaar.
Ga zo door we zijn benieuwd. Let op tijgers hebben grotere tanden dan Raisa!!!!!!!!!!!!!

Oma Einekoeze

Hoi Ruud en Manon,

Conny heeft mij de verhalen voorgelezen en ik heb genoten. Als het effe kan, neem dan een KLEIN tijgertje voor me mee. Lijkt me gezellig.

Veel groetjes en hoop dat jullie nog veel mooie dingen meemaken.

Oma xxx