ruudenmanon.reismee.nl

Dag 18 t/m 21: Khao Sok en Koh Samui

Dag 18 t/m 21: Khao Sok en Koh Samui

Dag 18 en 19: Khao Sok

Het was niet appeltje eitje om een busreis van Krabi naar Khao Sok te regelen. Pas om 19:00 uur hadden we het tripje vast staan. In de ochtend werden we opgehaald door een minivan, die ons naar Khao Sok bracht. We werden direct afgezet bij ons hostel, waar we 2 nachten zouden verblijven. Prima (boom)hutje, maar helaas niet het schoonste. Aangezien we lang hebben gereisd, hebben we rustig wat door het dorpje gelopen en hebben we de dag afgesloten met een kort tripje naar de plaatselijke monkeytempel, waterval en viewpoinviewpoint.

De volgende dag namen we deel aan een tripje waar we eerst onze twijfels over hadden, maar achter realiseerde we ons dat we dit niet hadden willen missen. Want wat was dit een mooi tripje zeg. We zijn namelijk naar het nationaal park Khao Sok gegaan, waar we met een longtailboot over het enorme meer gevaren hebben. Vlak voor de lunch mochten we ook zwemmen in het heldere water. In de middag hebben we een koraalgrot bezichtigd, die helaas niet heel spectaculair was. Hierdoor zijn we op het einde zeiknat geworden.

Thuis hebben lekker gedoucht en nog een Limburgs koppeltje ontmoet, waar we nog even mee hebben gepraat.

Dag 20 en 21:

Aangezien we door een gebrek aan wifi niet zo'n goede voorbereiding hadden, besloten we de dag erna met de locale bus naar koh Samui te reizen. Echter vlakbij de bushalte kwamen we in contact met een Thaise man die ons adviseerde om toch voor de minivan te kiezen. Na 2,5 uur minivan, 1 uur grote bus en 1,5 uur boot, bleek dit achteraf toch de goedkoopste oplossing te zijn. Geluk voor ons, want de hotels zijn hier iets duurder dan gewend. Maar ja.. We zitten nu wel echt in een luxe hotel met eigen zwembad. Lekker chillen dus.

Vandaag hebben we na een lange tijd eindelijk weer eens uitgeslapen. Om half 10 zijn we uit bed gerold en eenmaal onder stond het ontbijt al klaar. De rest van de dag hebben we het er flink van genomen en hebben we heerlijk gerust aan het strand en in het zwembad.

We zijn nu net terug van een wandeling over de Sunday market, waar ik helaas niet ben geslaagd voor iets leuks. Bij het avondeten heeft Ruud net zijn eigen visje uitgekozen die te plekke klaargemaakt werd. Dit blijkt erg lekker te zijn!

Groetjes,

Ruud en Manon