ruudenmanon.reismee.nl

Dag 22 t/m 24: Koh Samui en Koh Tao

Dag 22 t/m 24: Koh Samui en Koh Tao

De laatste dag op Koh Samui hebben we nogal veel gelopen. We zijn namelijk te voet naar Crystal bay beach gegaan, hier kregen we weer het another day in paradise gevoel. Wit strand, kraakhelder water en een (te erg) brandende zon. Ruud en ik waren ons aan het bedenken hoe we thuis kunnen uitleggen hoe warm het water hier in zee is, want ongelooflijk, hier kun je in het zeewater niet even gaan afkoelen. Daar heb je echt een koude douche voor nodig. Na even googlen zijn we erachter dat de watertemperatuur tegen de 30 graden is. Goed vertoeven dus. 's Middags hadden we even een lazy moment en hebben we ons, na goed onderhandelen, per tuktuk terug laten brengen naar ons luxe hotel. Toen we ons eenmaal klaargemaakt hadden, zijn we naar de (voor ons) beste Italiaan van Thailand gegaan. Hier hebben we allebei van een heerlijke pizza kunnen smullen.

De volgende dag zijn we vroeg opgehaald door een minivan om naar koh Tao te gaan. Deze reis duurde ongeveer 4 uurtjes en eenmaal aangekomen op het eiland zijn we te voet op zoek gegaan naar een hostel, wat niet zo gemakkelijk bleek te zijn. Na ongeveer 45 minuten lopen hadden we eindelijk een resort gevonden dat binnen ons budget past, eigen bungalow en 100 meter lopen naar het strand. Aangezien we vroeg op moesten, hebben we op het strand een boekje gelezen en 's avonds door het dorpje gelopen.

Vandaag was een spannende dag voor Ruud, hij is namelijk gaan duiken. Koh Tao staat bekend als duikeiland en hij heeft zich hier dan ook de hele vakantie op verheugd. Om 9uur vanochtend moest hij zich melden bij de duikschool. Hier kreeg hij theorieles, moest hij met het materiaal leren omgaan en vervolgens zijn tas inpakken. Na een boottocht van 20 minuten gingen ze bij een baai het water in. Ruud zat met alleen een andere jongen in een groepje bij een instructeur. In 3 meter diep water moesten ze laten zien wat ze bij de cursus geleerd hadden, zodat dit konden toepassen tijdens de duik. Zodra de instructeur er vertrouwen in had, zijn ze naar het diepe gegaan. Ruud heeft 2 duiken van 45 minuten in 12 meter diep water gedaan tussen het kleurrijke koraal en de tropische vissen. Hij vond het een hele speciale ervaring en kwam met hele verhalen terug.

Aangezien het algemeen bekend is dat ik niet zo dol ben op een visje, heb ik me bedankt voor deze mooie kans. Ik heb dus de hele dag kunnen werken aan mijn tintje.

Groetjes en helaas tot snel,

Ruud en Manon

Claudy

Geniet nog van de laatste dagen, we zijn ook weer blij als jullie veilig in Nederland zijn

Sanne

Wat een topvakantie! Kan niet wachten om in real life de verhalen te horen. Geniet en alvast een goede terugreis! Tot (iets minder) snel, kussies

Oma en Opa Dieteren

We wensen jullie een mooie en veilige terug reis.

Bedankt voor de mooie verhalen en foto'.

Tot ziens op de Graetheide...