ruudenmanon.reismee.nl

Dag 25 t/m 28: Koh Tao

Dag 25 t/m 28: Koh Tao

Hallo allemaal,

Vandaag verschijnt het laatste verslag van onze reis. Helaas zit onze reis er bijna op en vandaag is onze laatste volledige dag dat we kunnen genieten van het prachtige Thailand, want vanaf morgen start onze lange reis terug naar huis.

Dag 25:

De dag nadat Ruud gedoken heeft, hebben we ervoor gekozen om een scooter te huren. Op deze manier konden we rustig zoeken naar een nieuwe slaapplek. Helaas kwamen de opgezochte prijzen niet overeen met de daadwerkelijke prijzen. Wat betekent dat de eerste 3 resorts ver, heel ver, van ons budget af lagen. Uiteindelijk hebben we een leuke nieuwe bungalow met zwembad aan het strand kunnen vinden. Nadat deze te hebben gereserveerd hebben we onze reis doorgezet naar een aantal leuke strandjes. Ruud heeft die dag nog een snorkel gehuurd, maar na zo'n duikervaring valt dat toch een beetje tegen. Toen we terug wilde gaan naar huis, is Ruud nog even naar een viewpoint gelopen en zou ik alvast de scooter starten. Om mysterieuze wijze lukte dit niet. Na een tijdje te staan rommelen, kwamen we er uiteindelijk achter dat ik de foute scooter in de handen had. Snel terug op zijn plaats gezet en wegwezen maar. Oeps volgende keer beter.. We gingen die avond uiteten bij taste of home, wat mij meteen liet denken aan aardappelen, groente en braadworst. Helaas hadden ze dit niet, maar wat hebben we lekker gegeten. Deze keer hebben we ook gekozen voor een chocolademousse als toetje. Hij kwam verrassend dichtbij de chocolademousse van oma Dieteren, helaas was dit ook terug te zien op de rekening.

Dag 26:

's Ochtends zijn we vroeg opgestaan om te vertrekken naar onze laatste nieuwe bestemming en om iedereen thuis gerust te stellen: de tickets om terug te gaan naar Bangkok zijn besteld. In de nacht van 23 op 24 augustus gaan we eerst per boot en daarna per bus naar Bangkok.

De rest van de dag hebben we lekker aan het zwembad gelegen, waar Ruud een laatste tintje wilde meepikken. Het tintje is gelukt, helaas wel wat aan de rode kant.

's Avonds bij het eten hebben we ons gedragen als uitgehongerde varkens. We hebben deelgenomen aan een all you can eat pizza night, waar het aantal pizzapunten dat we gegeten hebben niet op onze handen te tellen waren... De rest houden we voor onszelf. Hierna zijn we naar onze bungalow teruggelopen, waar we al snel merkte dat deze ook letterlijk naast een uitgaansgelegenheid lag. Een groot feest op het strand en bij het zwembad met een eigen dj die leuke muziek draaide en het publiek geamuseerd werd door mensen die meet vuur jongleerden.

Dag 27:

Het weer op onze laatste dag werkt helaas niet mee, maar dat laat de pret niet drukken, want we zijn een kookworkshop gaan doen. Onderweg naar deze kookworkshop kwamen we nog een oude bekende tegen, Lizanne, die we ontmoet hadden tijdens onze reis richting Chiang Mai. Na een kort praatje moesten weer verder. We hadden er zo veel zin in, dat we 40 minuten te vroeg waren.

Ruud is begonnen met green curry en Manon met sweet and sour vegetables. Hierna hebben we samen pad thai en springrolls gemaakt. Met alleen de voorbereiding hiervan waren we ongeveer een uurtje bezig. Daarna gingen we aan de slag met het echte kookgedeelte. In totaal waren we ongeveer 2,5 uur zoet en op het einde mochten we alles op eten, wat natuurlijk niet haalbaar was. Hetgeen dat overbleef, kregen we mee als take away. Gelukkig kon dit, aangezien we een koelkast in ons kamertje hadden. We vonden het beide heel erg leuk en hebben een boekje meegekregen met de recepten, zodat ook jullie deze recepten voor ons kunnen voorbereiden. We zullen waarschijnlijk behoorlijk moeten afkicken van het Thaise eten.

Dag 28:

Op dit moment zijn we nog aan het nagenieten van onze kookworkshop en namen we als ontbijt heerlijke vegetarische springrolls. Over ongeveer een dik uur mogen we toeslaan op onze sweet and sour vegetables en pad thai. Helaas is het vandaag hetzelfde weer als gisteren en dus moeten we noodgedwongen tot half 3 wachten tot onze taxi ons ophaalt om terug naar Bangkok te gaan.

Nogmaals bedankt voor jullie leuke berichtjes en reacties. Hogelijk zien we elkaar snel in Nederland.

Groetjes,

Ruud en Manon

Liesbeth

' t is genieten Manon, die reisverhalen..je schrijft heel leuk!
Nog even veel plezier en kom goed thuis..! Liefs voor 2 en tot snel ????

Jean

Hallo kids,
Wat een leuke verhalen, dat Manon bij de verkeerde scooter staat kan ik me iets bij voorstellen.
Ben benieuwd of jullie het kookboek kunnen vertalen in Nederland.
We hebben met veel plezier jullie verhalen gelezen en genoten van elk contact dat we met jullie hadden.
Goede reis