ruudenmanon.reismee.nl

Dag 1 en 2: reis naar Bangkok 26 en 27 juli

Vanochtend waren we al vroeg uit de veren bij huize Simons. Onze reis naar Thailand is begonnen. Na een paar broodjes zijn we gaan inchecken en hebben we afscheid genomen van Maurice en Claudy. Het was 6.15 uur vliegen naar Dubai, maar we zaten op een comfortabele plek in het vliegtuig. Helaas hebben niet veel van Dubai gezien en zijn we al snel verder moeten gaan om het vliegtuig naar Bangkok te halen. Ondanks de leuke speeltjes in het vliegtuig was deze vlucht iets minder comfortabel omdat we nogal veel last hadden van turbulentie.

In Bangkok hebben we een visa on arrival ontvangen, onze eerste bahts gepind (waar tevens de eerste frustraties bij Ruud vrij kwamen omdat pinnen 5 euro extra kostte) daarna zijn we met de skytrain naar de stad gegaan. Op het treinstation hebben we direct kaartjes gekocht voor de nachttrein naar Chiang Mai. Het plan is om de 31ste naar Ayutthaya te gaan en vanuit daar s'avonds de nachttrein te pakken. Het geboekte guesthouse lag vlakbij het station Hua Lamphong maar aangezien het een aantal verschillen met de foto's vertoonde hebben we gekozen voor een een hotel om de hoek.

Vandaag hebben we de stad een beetje met de metro/skytrain ontdekt. Het is erg warm en benauwd. Bangkok is een grote en drukke stad waar overal wel wat te doen is, maar omdat we niet hebben kunnen slapen afgelopen nacht gaan we vandaag op tijd naar bed.

Groetjes Ruud en Manon

PS. Teleurstelling van de dag: we hadden jullie een panoramafoto van Bangkok vanaf een skybar willen laten zien, maar helaas was Ruud te 'sjappie’ gekleed voor deze chique gelegenheid. Morgen poging 2 dan maar...

Claudy

Leuk om wat te horen van jullie, ik ben benieuwd naar de volgende foto's.

Marlies en Jos

Hallo Ruud en Manon
Met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Het lijkt me heel leuk jullie te volgen.
Veel "spass" de komende tijd en wij zijn benieuwd naar jullie volgende update.

Oma tilla

Wat leuk kijk steets met spanning er naar uit.
leuke foto'sgeniet maar lekker groetjes oma tilla

Maurice en claudy

Leuk die verslagen met foto's. Geeft inderdaad het gevoel dat je een beetje meereist. Tot de volgende trip