ruudenmanon.reismee.nl

Dag 5, 6 en 7: Bangkok, Ayutthaya en Chiang Mai

Sawat dee ka allemaal!

Allereerst willen we even zeggen dat we het leuk vinden dat jullie ons volgen en leuke reacties achterlaten.

Dag 5 Bangkok donderdag 30 juli

We zijn vroeg opgestaan om met de boot over de Chao Praya rivier richting de andere kant van Bangkok te gaan. Hier zijn we snel op zoek gegaan naar een hotel in de straat die parallel ligt aan Kao San road (een drukke winkel en uitgaansstraat). Gelukkig hadden we om 10 uur al een hotel, hebben we snel een koude douche genomen en zijn we weer op pad gegaan. We zijn naar Wat Po geweest, dit is een groot tempelcomplex in de stad. Eigenlijk wilden we naar Grand Palace, maar dit was een duur uitstapje en vanwege de boeddha dag nog maar 1 uur open. In het tempelcomplex waren monniken met klasjes aan het oefenen voor zazangcompetitie, Dit was erg leuk om te zien.

Hierna zijn naar Kao San road om even bij te komen met een lekkere fruitsmoothie. Aansluitend zijn we even over Kao San road gelopen waar we aantrekkelijke aanbiedingen kregen, o.a.van verschillende massagesalons. Na het eten hebben we dan ook een welverdiende massage gekregen.

Dag 6 Ayutthaya 31 juli

Na een stevig ontbijtje (spek en ei) zijn we met een tuktuk kriskras door Bangkok naar het treinstation gescheurd (tip: nooit doen, levensgevaarlijk..). Hier hebben we de trein naar Ayutthaya genomen. Dit was een 2uur durende reis tussen de normale Thaise mensen voor slechts €0,80 voor ons 2'tjes. Hier zou de NS eens een voorbeeld aan kunnen nemen. Wat leuk was om te zien is dat de helft van de laatste wagon gereserveerd is voor monniken.

Ayutthaya is een rustige stad met veel historie en weinig toerisme. We hebben de backpacks achtergelaten bij een guesthouse en hebben fietsend de stad verkend. Vroeger was dit een enorm bruisende stad met miljoenen inwoners, door de hele stad zijn hier nog resten van te zien (zie foto's). Ook was er een kleine olifantenopvang waar mensen een ritje konden maken. Deze olifanten namen deel aan het normale verkeer. Auto's en fietsers moesten zich hier naar aanpassen.

Na een lekker thais hapje aan de rivier en leeggezogen te zijn door de muggen hebben we de backpacks opgehaald bij het guesthouse. Hier hebben we nog even gezeten om vervolgens om half 1 de nachttrein te nemen na een uur vertraging.

Dag 7 Chiang Mai 1 augustus

Vanmiddag zijn we om 14:00 aangekomen in Chiang Mai. De reis in de nachttrein is ons 100% meegevallen en we hebben naar omstandigheden lekker geslapen. Tijdens de reis hebben 's ochtends een medeLimbo ontmoet, Lizanne. We hebben een paar uurtjes gepraat en vervolgens een tuktuk gedeeld naar de stad om samen een slaapplaats te zoeken. Lizanne kende een guesthouse (smile house) waar we vannacht blijven tukken. Het ziet er gezellig uit en er is een zwembad! Voor de rest van de dag hebben we gerelaxed en vanavond gaan we het stadje verkennen.

Wat we morgen gaan doen is nog een verrassing (Dit geldt ook voor ons).

Groetjes uit het mooie Thailand en pop gan mai,

Ruud en Manon

Maurice en Claudy

We hebben weer genoten van jullie verhaal.Het is fijn om te lezen dat jullie genieten.
Na het verhaal zijn we zeker geïnteresseerd in de foto's.

Gr. Maurice en Claudy

Lily

Zo, ik heb me vandaag pas aangemeld om jullie blog te lezen. Om de simpele reden dat ik gisteren pas gehoord heb dát jullie deze zijn maken. Ik vind het altijd heel leuk om zo'n reisverhalen te lezen.
Al vanalles meegemaakt zeg....en mooie foto's! Ik blijf jullie volgen :-)

manuela

Hoi Manon en Ruud, wat een mooie reis.
hoor van mam nu 4 dagen geen wifi, jullie gaan naar de olifanten en het oerwoud in.
Dat kan ook niet iedereen zeggen ik heb dat mee gemaakt.
Blijf gezond, geniet samen en leuk om jullie verhalen te lezen. liefs Manuela