ruudenmanon.reismee.nl

Dag 8, 9 en 10 Chiang Mai en Olifantenpark

Dag 8 t/m 10: Chiang Mai 2 t/m 4 augustus

Hallo allemaal!

Weer even bijpraten over de afgelopen dagen.

Dag 8:

Sommige dingen kun je beter achteraf vertellen, zoals het huren van een scooter in Thailand. Het verkeer rijdt aan de verkeerde kant, rijdt kriskras door elkaar en een standaard “scootertje” heeft met zijn 125cc meer weg van een motor. In het begin eng en onwennig, maar uiteindelijk reden we Thai style!

Los van het feit dat we kletsnat zijn geworden en in ons cheap hostel maar 4 stralen uit de douche kregen, hebben we een hele leuke dag gehad. 's Ochtends zijn we een flinke berg opgereden om uiteindelijk een tempel te bezichtigen. Onderweg zijn we een paar mooi plekken tegen gekomen waar we even zijn gestopt. Op het einde nog 18km door een stortbui naar een mooie waterval gereden. Aankomst: half 5, sluitingstijd waterval: 5uur. Jammer dan, ook nog te weinig bathies. Ruud is even snel naar binnen kunnen gaan voor een paar foto's, maar kwam al snel terug na een flinke glijpartij.

Eenmaal teruggekomen bij het hostel hebben we ons klaargemaakt voor een duur diner (€15 voor 2). Hierna zijn we naar de beroemde sunday market gegaan. Hele mooie markt, maar we moesten terug om vliegtickets naar Krabi te boeken voor komende zondag.

Dag 9:

Gisteren hebben we ook tickets geboekt om 2 dagen aan de slag te gaan als vrijwilliger bij een olifanten opvang, we moesten dus weer vroeg uit de veren.

Eenmaal aangekomen bleken we voor 3 jonge olifanten te moeten zorgen met 3 andere meiden. Dit is een hele bijzondere ontmoeting en deze speciale dagen zullen we niet snel vergeten.

Ruud en ik hadden ieder onze favoriet, Ruud een 2 jarig olifantje die net zo goed luisterde als Raisa en ik een 5 jarig olifantje, genaamd Wubi, met een eigen wil. We hebben ze eerst allemaal ontmoet, vervolgens allerlei lekkernijen voor ze gesneden en gevoerd en na een pauze en heerlijke lunch zijn we lekker met ze gaan badderen. Hierna hebben we ons gedoucht om vervolgens met de eigenaar en tourguide te gaan dineren in het beste en enige restaurant van het dorp. Maar laten we eerlijk zijn, nadat we met een gespannen gevoel naar binnen liepen, bleek dit het beste restaurant tot nu toe te zijn!

Dag 10:

Nooit durven hopen dat de 2e dag nog mooier zou worden dan de eerste. We hebben heerlijk geslapen in onze bamboehut tussen de olifanten- en andere junglegeluiden. Na een ochtendwandeling bij het water zijn we begonnen met een traditioneel thais warm ontbijt. Meteen daarna zijn we weer terug mogen gaan naar onze nieuwe vriendjes. We hebben een aantal nieuwe commando's geleerd, geoefend en daarna toegepast tijdens een jungle wandeling. Dit was alsof we de hond uitlieten.

's Middags hebben we geholpen met de lunch voor te bereiden voor ons en de andere gasten. Dit ging ons goed af. Als afsluiting hebben we smiddags voer uit de jungle gekapt en gevoerd aan de olifanten. Ook hebben we een nieuw jong olifantje een nieuw commando mogen aanleren.

Deze 2 dagen zijn zeker weten een hoogtepunt van onze reis!

Op dit moment zijn we genakt door een Italiaan met wanna be pizza's en zitten we nu dus bij de tweede Italiaan van de avond. We gaan zo nog even wat lezen bij ons guesthouse op het terras en dan lekker slapen. Komende 2 dagen gaan we de jungle trekken.

Groetjes, sawadee, ciao!

Conny

Nou, nou, wat een belevenis!
Lijkt me helemaal geweldig om met die olifantjes om te gaan en te verzorgen. En dat Manon meer gaat voor een olifantje met een eigen willetje, klinkt me niet vreemd in de oren. Ben benieuwd naar de foto's en de komende dagen veel plezier in de jungle.

Claudy

Wat kan het leven toch heerlijk zijn!

Sommige dingen kunnen je inderdaad beter achteraf horen.
Ben benieuwd naar de foto's.

Joyce

Superleuk om jullie verhalen te lezen! Wat hebben jullie op een korte tijd al veel verschillende en nieuwe dingen meegemaakt. En over het maken van pizza's kun je ze vast nog veel leren daar...

Jean

Hey kids,
Als ik de verhalen zo lees maken jullie een geweldige reis. Manon wellicht een overbodige vraag, hoelang heeft het geduurd voordat die olifant achteruit de stal in liep.
Ruud, jouw olifant ging natuurlijk op de rug liggen om gekriebeld te worden net zoals je dat van Raisa ook gewend bent.
Veel plezier in de jungle.

Manon

Hallo allemaal!
Wat een leuke reacties allemaal! Bedankt!
En ja... Ik had al willen schrijven.. Een olifant met een eigen willetje, just like me. Hahaha! Wat betreft die scooter had ik nooit durven denken dat ik daar op zou kruipen hier in Thailand en zeker niet op een motor. Maar alles is goed gegaan en daar gaat het om!
Pap, het duurde ongeveer 1 dag om hem achteruit te laten lopen. We hoefden alleen maar "toi" te zeggen en "non long" was zitten en vervolgens liggen! Erg leuk om zo met die beestjes bezig te zijn.

Nu op naar een tweedaagse jungletrekking!! Tot snel!

Groetjes, Manon