ruudenmanon.reismee.nl

Dag 11t/m14: jungle trekking en Pai

Hallo thuisfront,

Een paar daagjes niks laten horen,but we are still alive.

Dag 11 en 12: trekking door de jungle

Maar goed dat we van te voren niet wisten wat ons te wachten stond, want ik kan je vertellen: Dit waren 2 heftige daagjes. We werden een voor een opgehaald door een grote tuktuk om uiteindelijk met 10 man aan de trekking te beginnen. Wij en 2 Franse meiden hadden een 2daagse trekking, de andere sloten alleen de 1e dag bij ons aan. Bijna aangekomen op de plek van vertrek, kwam ik erachter dat we onze eigen rugzak de berg op moesten dragen (even een lichte paniek aanval..). Na een heftige start, zijn we na 47minuten in het water geplonst bij een waterval. Heerlijk, totdat het flink ging regenen. De rest van onze tocht ging hierdoor nogal moeizaam door de gladde en smalle paden die steeds heftiger leken te worden. Wat waren wij blij dat we boven waren (vooral ik). Na een heerlijke nacht slapen in een bamboehut bij de bergstam, waren we redelijk uitgerust. We werden namelijk pas om 4uur gewekt door de vriendelijke hanen in het dorpje... Ik kon wel een slipper naar zijn kop gooien! Hierbij was ook meteen dag 2 aangebroken. Na een ontbijt met ei en geroosterd brood gingen we om 9uur weer van start. Ditmaal met onze rugzak helemaal bergaf. Een voordeel hadden we wel: Dit keer was het niet glad. Even dacht ik dat dit beter ging dan bergop, echter de dagen daarna heb ik het wel even gevoeld.. Uiteindelijk hebben we op de heenweg 2uur en 47 minuten gelopen, waar de gemiddelde groep 3uur over deed. En op de terugweg hebben we in totaal 2uur en 45 minuten gelopen, waar de gemiddelde groep 3,5uur over deed.

We waren toe aan een goede nacht slaap.

Dag 13 en 14: op de scooter naar Pai

Vandaag weer vroeg uit de veren om met de scooter naar Pai te gaan. Het scooterverhuurbedrijf dat we in gedachte hadden, hadden helaas geen scooters mee ter beschikking. Gelukkig had de buurvrouw er wel nog een voor ons.

Om half 10 waren on our way to Pai. Dit was een prachtige route van 150km. Eenmaal aangekomen in Pai waren we allebei een beetje verbrand en na onze spullen te hebben gedropt bij een hostel, zijn we verkoeling gaan zoeken bij een waterval. We waren niet de enige die dit dachten, want het was behoorlijk druk. Deze waterval bestond uit verschillende niveaus waar je van naar onder kon glijden. Onze waterrat Ruud heeft hier even fijn kunnen spelen.

's Avonds hebben we over de avondmarkt in Pai gelopen. Dit bleek een heel gezellig stadje te zijn met veel leuke kraampjes. Na wat lekkers van de markt te hebben gegeten, zijn we rustig naar huis gelopen.

De volgende dag zijn we naar Pai canyon geweest voor een paar mooie plaatjes te schieten. Vervolgens zijn we op ons gemak richting Chiang Mai gereden met enkele tussenstops. Halverwege deze terugreis kwamen we erachter dat het misschien wel eens kon zijn dat we niet genoeg benzine in onze tank hadden.. We zijn daarom gestopt bij het eerste beste nog kleiner gehuchten dan Graathei om daar 2 liter benzine 91 bij het plaatselijke tankstation erin te gooien. Pfiew we kunnen weer verder..

Na een reis van 300km zijn we veilig terug bij ons whitehouse hostel waar onze backpack en gewassen kleren op ons liggen te wachten.

Morgen vliegen we om half 7 in de ochtend naar het zuiden, Krabi. Hogelijk kunnen we de laatste 2 weken van onze reis relax doorbrengen met een beetje strand en een beetje cultuur/natuur.

Adië wa!

Ruud en Manon

Maurice en Claudy

Wat maken jullie toch veel mee, weer genoten van jullie verhaal.
Geniet van Krabi (ziet geweldig uit op foto's)

Sanne

He vakantiegangers!

Jeetje, wat een avonturen zeg. Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Geniet maar fijn van het laatste deel van de reis. Strand, hmm, lekker relaxen!

Have fun!

Bisous, Sanne

Liesbeth Lute

Écht leuk om dit allemaal te lezen..! Liep achter, maar ben nu weer bij geloof ik ;)
Have fun en veel liefs van mij

Marij Bouts

hoi vakantiegangers!!
Wat een fijne vakantiereis zijn jullie aan het maken! Wat een belevenis. Ik geniet van jullie verhalen!
Nog een fijne reis en vakantie
En weer gezond terug op de Graetheide!